Початок заняття
Ситуація створена для дитячої ініціативи.
Помічник
вихователя:
Любі хлопчики й дівчатка ,
Також гості дорогі,
А чому такі сумні?
Усміхніться ви мені.
Усміхніться квіточці ,
Хай вона росте.
Усміхніться гілочці,
Пташці і траві
А тепер всі подаруйте
посмішку й
мені!
А тепер веселою усмішкою
привітайте наших гостей .
Покажіть гостям , що ми їм дуже раді .
Сядемо дітки всі рівненько і послухайте уважненько!.....(
Стук у двері)
Діти , а хто це до нас прийшов?( Мелодія№1)
Вихователь (переодягнений у
бабусю)
Добрий день мої малята!
Гарні ваші оченята,
Карі, сині та сіренькі.
Ви для мене всі любенькі!
Ви мене давно чекали?
У віконце виглядали?
Я вже й пічку затопила,
Вже і тісто
замісила.
Тож сідайте всі зручненько,
Слухайте мене гарненько!
Колись давно, я спекла діду
Колобка, а він втік.
Ви допоможете мені його знайти?
Дитяча ініціатива
Коли я до вас ішла чула
якусь пісеньку! Ой знову хтось співає! Послухайте, чия це пісенька?
( Мелодія№2)
А звідки ви все
знаєте?Які ви розумненькі!!Може і пісеньку Колобка зможете проспівати? ( Діти співають пісеньку)
Я Колобок, Колобок,
Я від баби втік,
Я від діда втік
І від тебе втечу!
Молодці!
Співпраця дорослого з дитиною
Процес виконання задуму
Практичні завдання
Динамічна пауза!(мелодія №3,4)
Діти, а
давайте пригадаємо,як Колобочок тікав від бабусі? ( тихо- тихо , щоб ніхто не
почув!) Давайте і ми спробуємо так! А потім побіг Колобочок легенько -легенько!(
Легкий біг)
Кого
зустрів Колобочок?( зайчика) Зайчик
який? Давайте пострибаємо як зайчики.( Стрибки)
Хто
далі зустрівся Колобочкові?Вовчик який?
Давайте покажемо! (Промовляння звуків « У-У-У», руки зігнуті в ліктях поставити
перед собою, розставити пальці!)
Хто це
далі йде? ( Ходьба як ведмедики)
Кого ж
останнього зустрів Колобок?( Ходьба як лисички)
Ігри з піском Мелодія № 5,6, 7
( Дійшли до лотків з
піском)
Діти, а куди ми з вами потрапили? Може тут
заховався Колобочок? Заглядають! Ні, ніде не видно! Тільки чиїсь сліди!Хто ж
тут був? ( Дістаю іграшку зайчика)Зайчик який? Маленький! Значить сліди у нього
теж маленькі Давайте побігаємо по пісочку як зайчики! Ось так ( Показ вихователя)Тепер
ви . Діти виконують рухи!
А вовчик який? ( показ іграшки) Сердитий, злий.
Ось так він ходить!( Показ вихователя) –
пучкою пальців. Діти виконують рухи!
А
ведмедик який? Показ іграшки! Великий
значить і сліди в нього великі! Подивіться як ходить ведмедик! Кулачком. (
Показ вихователя) Тепер ви! Діти виконують рухи!
А як
ходить лисичка?
Показ
вихователя( 2 пальчиками)Виконують діти.
Діти , а може, щоб знайти Колобка нам треба
зробити доріжку? Ось так, ребром руки робимо доріжку! Діти виконують рухи!
Ось
погляньте, у нас теж є доріжка.
ходьба по обмеженій площині( мелодія №8)
Може
вона приведе нас до Колобочка?Подивіться яка в нас доріжка?
Вузенька,
щоб по ній перейти треба стати один за одним! Давайте , щоб ніхто не відставав
візьмемо з собою мотузочку! Взялися за мотузочку!( діти разом з вихователем
промовляють слова)
Ми рядочком всі підемо
По стежинці перейдемо
Туп- туп- туп
По стежинці дітки йдуть
Спинку випрямляють
Ніжки розминають!
Переходимо до столиків!
Куди ж
привела нас стежинка?До наших столиків! Давайте ми як Колобочки сядемо за
столики!
Пізнавальна, художня , мовленнєва
діяльність
Обговорення казкового героя за питаннями
вихователя.
Дивіться
що я тут знайшла показує зображення Колобка!Хто це?
Скажіть,
чому звірята хотіли з’їсти Колобка?( Колобок був смачний, а звірі були
голодні)Бо Колобок – це хліб, його печуть з тіста!Якої Колобок форми? (
круглий)
На що
схожий? ( м’ячик,
кульку, сонечко)
Якого
він кольору? ( Жовтого)
Так
пекла я Колобочка з тіста. Зараз і ви спробуєте!( Закочуємо рукава. Кожна дитина отримує шматочок тіста
Що це?
Яке воно? ( розминають, нюхають )
м’якеньке,пахуче.
Що
можна спекти з тіста? ( Пиріжки, булочки, хліб)
Давайте
пригадаємо як слід пекти Колобка!Встали з-за столів!
Пальчикова гімнастика
Я печу, печу , печу
Діткам всім по колобку
Маком притрушу
В піч гарячу посаджу.
Випікайтесь Колобки
у натопленій печі.
Буду я Віту й Нату
Колобками
пригощати!( супроводжується рухами)
Подивіться
уважно як слід ліпити Колобка .
Показ зразка виконання роботи вихователем.
Ліпити треба коловими рухами сильно не
притискаючи тісто!
Виконання роботи
дітьми
Ліплення колобків
Мелодія № 9
Після закінчення діти витирають руки вологими
серветками.
Ой, які
гарні Колобочки ми з вами зліпили! Скільки їх? ( Багато)
А зараз
їх треба спекти в печі . Вихователь ставить Колобочки в піч! А для того , щоб вони краще спеклися, давайте
розкажемо віршика про Колобка!
( Діти
разом з вихователем)
Колобочок, Колобок,
Ти рум’яний
наш дружок
І красивий і , і хороший
І на сонце дуже схожий!
Мелодія № 10
Підсумок
Емоційна підтримка
Чується
пісенька Колобка! Ой , діти, хто це пісеньку співає?
З’являється Колобок!
Привіт
любі мої друзі! Ви мене шукали? А я
нікуди і не тікав ! Просто самому мені було дуже сумно і мені дуже хотілося до
вас в садочок! Будемо дружити? ( Відповіді дітей)
Я дуже
радий, що ми з вами подружилися! До
друзів не приходять з порожніми руками,я теж приготував для вас
подарунки!Встали тихесенько і підемо з вами на коврик, станемо в коло і я
вам дам подарунки.( Шапочки)
Колобок я Колобок
Поведу з собою діток.
Разом будемо гуляти
Гра з Колобком
Гарно
будемо в гру грати!( Перейшли на коврик, стали в коло , одягнули шапочки) Тепер
ви ніби справжні Колобки! Ми з вами пограємо в гру ”Колобочки”!( Мелодія№ 11)
Колобки в садочку жили,
Головою всі крутили
От так, от так головою всі крутили( Показ рухів)
Головою всі крутили
От так, от так головою всі крутили( Показ рухів)
Колобки друзів шукали,
Дружно ручки піднімали!
От так, от так дружно ручки піднімали( Показ рухів)
Вперевалочку ходили
Із криниці воду пили
От так, от так та із криниці воду пили( Показ рухів)
А ще вони танцювали
Дружно ніжки виставляли
Дружно ручки піднімали!
От так, от так дружно ручки піднімали( Показ рухів)
Вперевалочку ходили
Із криниці воду пили
От так, от так та із криниці воду пили( Показ рухів)
А ще вони танцювали
Дружно ніжки виставляли
От так, от так дружно ніжки виставляли( Показ рухів)
Дякую вам ,
любі малята, за те , що допомогли мені знайти Колобочка, без вас я б ніколи не
впоралася!!На цьому наше з вами заняття закінчилося. Давайте попрощаємося з
нашими гостями!
чудове корисне відео. ваші малята будуть у захваті.
21 листопада наш клас приймав гостей. Разом з Тамарою Іванівною Мамян було проведено відкритий урок Калина - символ України.
Вправа «Парасолька»
Діти як ви думаєте, чому
у мене в руках парасолька? Щоб захищати від дощу, похмурої погоди і сумного
настрою. Подивимося, чи знадобиться він нам протягом уроку.
Привітання
Доброго ранку!
Доброго дня!
Бажають вам учні
Бажаю вам я
Поплещем в долоньки
Потупаєм ніжками
Покрутим голівками
Покажем усмішки.
Психологічна настанова на урок парасолька
Візьміться за руки зі
своїм сусідом усміхніться один одному, побажайте гарного настрою та
продуктивної роботи.
Ми вам бажаємо працювати
з усмішкою та гарним настроєм протягом усього уроку, бути уважними та
успішними.
Урок сьогодні у нас
незвичний та дуже цікавий. Працювати ви будете в групах. Давайте повторимо
правила групової роботи. Ще його
незвичайність полягає в тому, що у вас буде два вчителя: я та Тамара Іванівна.
Повідомлення теми та мети
уроку.
Групова робота (складання
пазлу)
Я знаю, що ви дуже творчі
та кмітливі, справжні дослідники, тому тему нашого уроку ви дізнаєтеся самостійно,
склавши пазл.
Як ви думаєте, дивлячись
на складений пазл, якою може бути тема нашого уроку?
Прочитайте тему уроку Калина
– символ України. Тож ми дізнаємося дуже багато нового і цікавого про цю рослину, будемо читати, грати, малювати і
створювати лепбук. Нагадайте мені, будь
ласка, що таке лепбук. В перший конверт вкладемо складений пазл.
Вправа Асоціативний кущ
Скажіть, що вам відомо
про цю рослину?
Калина
символ України лікувальна рослина оберіг пісні ягода кущ
Їжа
Крісло автора
Один із учнів нашого
класу напередодні отримав секретне завдання: підготувати і розказати нам
легенду про калину.
Розповідь дитини.
Якою була дівчинка
Калинка?(
Розміщення легенди до лепбука)
Дослідження калини.
Вчитель роздає гілочки
калини кожній групі дітей. Я вам пропоную провести дослідження. Візьміть кожен
по одній ягідці калини. Якого вона кольору? На що схожі? Скуштуйте ягідку. Яка
вона за смаком? Роздивіться зернятко . На що схоже? Чому? Як символ любові до
людей, до рідної землі ці зернятка мають форму серденька. Давайте вкладемо до лепбуку ознаки калини. А для цього
кожна група отримає конверт, в якому зібрані відповіді на питання: калина яка?
Ваше завдання обрати серед них правильні.
Чи знаєте ви, де
використовують калину? В косметології, медицині. А ще можна зробити з ягід калини? (чай). Для
чого? Бо калина має лікувальні властивості. Захищає від застуди, болю в горлі.
Нормалізує тиск. Зараз і ми це зробимо,
а на перерві посмакуємо ним. До лепбуку покладемо рецепт приготування корисного напою
(Вчитель заливає окропом
ягідки калини).
Фізкультхвилинка
Зупиніть навчальний час!
Фізкультпауза у нас!!!
Музика
Ой є в лісі калина рухи
під мелодію пісні. Про що ця пісня?
Робота з деформованим текстом.
На партах лежать
конверти, відкрийте їх. Прочитайте прислів`я, яке там написане. Чи вдалося вам це
зробити? Чому? Але ж ви розумні, і з цим завданням впораєтеся. Складіть прислів`я. Прочитайте . Оберіть спікера. Який
презентує його.Як ви його розумієте? Без верби і калини немає України. Чому так
кажуть? Як іншими словами ми можемо сказати про калину? Що це символ України.
Це державний символ чи народний? А які державні символи вам відомі? А народні? Вкладемо до лепбуку
прислів`я.
Гронування.
Як ви думаєте, тільки в
Україні є рослини-символи? Зараз про це та багато іншого ви дізнаєтеся з твору
українського письменника, народознавця Василя Скуратівського. Портрет Народився він на Житомирщині. Дуже любив свій
рідний край його природу, традиції. Ще змалку почав писати твори.
Робота над текстом В Скуратівського Калина
Питання на слухання.
Зараз послухаєте текст
уважно, щоб потім ви змогли дати відповідь на таке моє питання:
Що казали дітям, щоб вони
не ламали цвіт калини?
1.
Виразне читання вчителем
Яке зі щоденних 5 ми
застосуємо? Слухання.
2.
Перевірка первинного сприймання змісту твору
Що казали дітям, щоб вони
не ламали цвіт калини? Що вас здивувало у творі? Захопило? Було несподіваним?
Про які рослини йде мова в оповіданні?
3 Словникова
робота
Які незрозумілі слова
зустрілися вам у тексті?
Пояснення та запис їх до
стіни слів: дбайливо слово дбайливий означає той, що піклується про когось,
насамкінець- на завершення чогось.
4.Вправа Бджілка
Зараз ви цей текс будете
читати самостійно бджілкою. Але оберіть чи це буде читання для себе чи читання
для друга. Та спочатку підготуємо для цього свої ротики вправа Летить муха коло
вуха.
5.Вправа слідопити.
Вибіркове читання
Знайдіть в тексті і
прочитайте прислів`я.
Ім`я якого гетьмана згадується в тексті?.
Подивіться на його портрет. Він був сміливим сильним та відважним гетьманом,
полководцем та державним діячем.
Хто такі козаки? Яку вони
співали пісню? Прочитайте її. Так про калину складено багато пісень Яку ще
пісню про калину ви чули сьогодні? . Текст пісень
давайте покладемо до кишеньки лепбуку.
Як треба ставитися до
калини? Чому не можна ламати гілочки калини?
6. Читання дощиком.
Що необхідно для того,
щоб калина росла ?( Дощик .) Почитаємо дощиком.
Фізкультхвилинка з лего
Викладіть цеглинки
горизонтально.Будуємо вежу. Будьте уважними.
На небі світить сонечко –
жовтий
Травичка хай росте –
зелений
Пливе хмаринка в небі –
блакитний
І річка хай тече – синій
Калинка червоніє –
червоний
Колосся золоте –
жовтогарячий
Країно, рідна наша
Ми любимо тебе!
Значення кольорів.
Які основні? Які кольори
похідні? Які теплі? Які холодні?
Робота за репродукцією картини.
Про калину написано
багато пісень, прислівїв, приказок, а ще калиною милувалися художники і
зображували її красу на картинах.
Розгляньте картину. Яку
пору року зображено? Чому ви так вважаєте? Яка рослина росте понад тином? Що зображено за
кущами? Це сучасна хатинка? Чому ви зробили такі висновки? З давніх-давен люди
саджали кущі калини на найпочеснішому місці – перед вікнами, навколо хати.
Калина оберігає своїх господарів. Допомагає долати хвороби.
Малювання.
Давайте поглянемо на наш
лепбук. Скільки цінної та цікавої інформації ми тут зібрали. Але якийсь він
сумний та неяскравий. Як ви думаєте чому? Давайте прикрасимо його малюнками.
Зараз ми перетворимо наш клас на творчу майстерню, а ми на художників. Перейдемо
до майстерні.
Показ зразка виконання роботи вчителем
Які кольори використаємо?
Покажіть лего.
Малювати можна не
тільки пензликом. Ознайомимося з методом малювання ватними паличками. Для цього
покладемо перед собою папір. Візьмемо в руки простий олівець. Спочатку
намалюємо гілочку і наведемо зеленою фарбою. Листочки намалюємо технікою
штампування. Зафарбуємо листочок і притиснемо його до паперу.Потім опускаємо ватну
паличку в раніше розведену з водою червону фарбу. І робимо відбиток на папері,
поки не зробимо весь кетяг.
Самостійна творча робота дітей
Слухання аудіозапис пісні Одна калина.
Перевірка емоційного сприймання пісні.
Про що співали в пісні?
Який настрій у вас виникає після її прослуховування?
Виставка дитячих робіт
Покажіть ваші роботи.
Фарба висохне, після того ми вкладемо їх до лепбуку.
Заключна частина
Вправа незакінчене речення.
Прикрасимо наш лепбук ягідками калини.
На кожній ягідці написано початок речення, продовжіть його.
Я сьогодні дізнався про
…..
Калина це…
Чай з калини…
На уроці мені найбільше
сподобалося…
Вдома я розкажу батькам…
Ой діти, я згадала про
нашу парасольку. Вона нам зовсім не знадобилася! Бо протягом уроку ви були
старанними та активними, а від ваших
посмішок в класі стало тепло, сонячно та затишно.
Потупайте ніжками ті, хто
на уроці втомився
Поплескайте в долоньки ті,
хто старанно працював протягом уроку
Погладьте по себе по
голівці ті, хто дізнався багато нового.
Погладьте свій животик
ті, хто вже зголоднів.
Ой що це під парасолькою?
Смаколики. Ними ми почастуємо разом із цілющим калиновим чаєм, який вже
приготувався.
Рецепт приготування якого ми подаруємо нашим гостям. Даю.
Підбиття підсумків?
Ми сьогодні добре попрацювали. Погляньте на
наш лепбук. З яких розділів він складається?
Чи всі кишеньки
заповнені? Загадки. Вам буде таке завдання: в мережі інтернет, книжках,
журналах знайти загадки інші легенди, прислів`я, казки про калину.
Пригадайте,
на що схожа кісточка ? Утворимо серце. Не просто так, бо калина символізує
любов до рідної Батьківщини. Що ми можемо побажати нашій рідній Україні?
Хай буде мир для України!»
Ми кажем: доньки і сини.
Прохання наші в небо линуть,
Щоб більше не
було війни.
Дякуємо за увагу. До
побачення.
А чи любите ви чай з калини так як любимо його ми? Тоді це рецепт для вас!!!
Рецепт лікувального чаю
Візьміть чашу терпіння, налийте в
неї повне серце любові, киньте дві жмені щедрості, додайте гумору, посипте
добротою, додайте якнайбільше віри та ягідки калини і все це добре перемішайте.
Будьте щасливі!
=)))
https://www.youtube.com/watch?v=9gTFfDoiDeg
А під цю пісню можна малювати та танцювати. Рекомендуємо!
Немає коментарів:
Дописати коментар